Sla het menu over en ga naar de content
Datum: 08-01-2019 Tijd: 19:30 - 23:00 Locatie: Centrum Hofdael Openbaarheid:...
De genoemde tijden zijn indicatief
Punt | Titel |
---|---|
Algemeen | |
19.30 | 1. Opening en mededelingen |
2. Vaststellen agenda | |
3. Vaststellen verslag Commissie Samenleving van 20 november 2018 | |
Concept verslag 20 november 2018
| |
4. Vragen en mededelingen
Mededelingen van en vragen aan portefeuillehouder(s). | |
Oordeelsvorming | |
19.45 | 5. Vaststelling reclamebeleid en reclameverordening
In 2016 is de Beleidsnota Reclame en Terrassen vastgesteld. Bij vaststelling is afgesproken dat de beleidsnota één jaar na vaststelling zou worden geëvalueerd. De tweede helft van 2016 en 2017 zijn gebruikt om ervaring op te doen met het vastgestelde beleid. In 2018 is de evaluatie opgepakt en gekozen voor een nieuwe opzet van de nota. In de praktijk bleek het vastgestelde beleid onvoldoende praktisch werkbaar en onduidelijk. Daarnaast was het beleid niet op de juiste manier vastgesteld, zodat dit onvoldoende juridisch geborgd was. Deze verbeterde beleidsnota ligt nu voor samen met de noodzakelijke Reclameverordening. Inwoners kunnen gebruik maken van spreekrecht. |
Raadsvoorstel GM2018-018111
| |
Beeldvorming | |
20.00 | 6. Proces en visie en strategie Sociaal Domein
In november 2018 heeft de commissie Samenleving het commitment gegeven op het proces van de visie en strategie Sociaal Domein. Doel behandeling: de commissie Samenleving en de adviesraden informeren over welke stappen zijn gezet en waar wij nu in het proces staan. Er is een presentatie met gelegenheid voor vragen en het geven van een reactie. De adviesraden worden uitgenodigd.
Inwoners kunnen komen luisteren. |
Algemeen | |
20.30 | 7. Sluiting |
* De agenda is onder voorbehoud van wijzigingen.
** Wanneer een onderwerp meer dan één keer behandeld wordt, kan een burger, die al eerder heeft ingesproken, alleen op de gewijzigde onderdelen inspreken, zodat niet in herhaling wordt gevallen.
Spreekrecht
Als u van het spreekrecht gebruik wilt maken, dan kunt u zich uiterlijk op dinsdag 8 januari 2019 vóór 12.00 uur bij de griffie aanmelden, telefonisch op 14 040 of per e-mail griffie@geldrop-mierlo.nl
U krijgt circa vijf minuten het woord. Dat is kort! Bereid uw verhaal goed voor. Een goed verhaal heeft een inleiding, een korte uiteenzetting en een krachtige conclusie. U kunt uw verhaal op papier zetten en alvast mailen naar de griffie. De griffie zorgt dan dat uw inspraakreactie voor de vergadering bij de raadsleden is. U kunt uw inspraakreactie ook tijdens de vergadering uitdelen.
040 289 38 93
gemeente@geldrop-mierlo.nl
Locatie Raadsvergaderingen
't Plein, De Meent 2, Geldrop
Postadres gemeenteraad
Postbus 10101 5660 GA Geldrop
brondocumenttitel |
---|
Raadskamer |